"Motívum-világ" komplex tehetséggondozó műhely 2024 Nemzeti Tehetség Program, nyertes pályázat A Medgyessy Ferenc Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola akkreditált tehetségpont, DSD nyelvvizsga központ, emellett az iskolában működik tehetséggondozó munkaközösség is. A gyorsítás és gazdagítás tükrében különféle versenyekre és nyelvvizsgákra készítjük fel tanulókat. Sakkpalota program segítségével a matematikai-logikai képességeket fejlesztjük. Iskolánk névadójának - Medgyessy Ferenc kétszeres Kossuth-díjas szobrászművész, kiváló művész - tiszteletére művészeti területen is működnek tehetséggondozó szakkörök, tehetségműhelyek. Minden év júniusában intézményünk ad otthont a kortárs művészek kiállításának. Nyertes pályázatunknak köszönhetően jelentősen bővítjük palettánkat. A pályázat tematikájához kapcsolódva tűzzománc, nemez – és hozzájuk illeszkedő foglalkozások megszervezése és lebonyolítása. Kirándulások, kiállításlátogatások, élményekben gazdag, gyermekközpontú programok megszervezése. Egy nagyszabású, látványos és szórakoztató, színvonalas zárórendezvény összeállítása, amelyre szeretettel várjuk a szülőket, partnerszervezeteket. Művészeti projektről lévén szó egy kiállítás összeállítása a megvalósítás során készült munkákból. A 60 órás projekt mellett egyéb vállalásunk színvonalas megvalósítása: 4 órás interaktív foglalkozás megtartása, különleges képességű fiatalok bevonása, több tehetségterület és tudományterület ötvözése, 2 perces rövidfilm összeállítása az események sorozatáról. A megvalósulásról folyamatosan beszámoló kerül fel az iskola honlapjára és facebook oldalára. A pályázat szakmai vezetője: Farkas Adrienn Pénzügyi, adminisztrációs feladatokért felelős: Minárik Lívia
A Ráth György - villa szecessziós kiállítását nézték meg a Motívum-világ tehetséggondozó pályázaton részt vett tanulók. A villában az iparművészeti tárgyakat csodáltuk meg, játszottunk és szecessziós üvegképet készítettünk. A látogatásunk olyan sikeres volt, hogy a múzeum dolgozói meghívtak minket a tavasszal náluk megrendezésre kerülő török napokra. A pályázaton részt vettek a 6.b a 7.a az 5.a és a 8.a tanulói.
December 13-án projektindító foglalkozás tartottunk, ismerkedő játékokkal kezdtünk, így a jó hangulat garantált volt.
Ezt követte egy vetítéses előadás, a képek segítségével megismerhettük a magyar és nemzetközi szecessziós jellemzőket.
Az elméleti részt gyakorlattal folytattuk, akril festékkel színkeverés következett.
Január 31-én előkészületi munkák zajlottak, motívumtervezés a résztvevők kaptak mintasablonokat, de a fantáziájuk is szárnyalhatott.
A legszórakoztatóbb és látványosabb várva-várt rész február 6-án jött el. Vendégül láttuk Páthi Diána képzőművészt, a művésznő egyedi készítésű nemesfém ékszereket készít, tűzzománc elemekkel. Diána 22 éve foglalkozik tűzzománcozással, tanítja is. Meglátása szerint ezen tárgyak örökkévalók, időállók, nem csak anyagukban, hanem formájukban is, már az elkészítésük, megtervezésük is élmény.
Az interaktív foglalkozás elején vendégelőadónk ismertette a tűzzománc készítésének történelmi hátterét, beszélt magáról az anyagról, így a tantárgyi koncentráció: történelem, kémia szintén szerephez jutott.
Ezt követően munkához láttunk lecsiszoltuk a rézlapokat, alapoztuk, majd jöhetett az egyedi díszítés.
Két tűzzománc kemence volt segítségünkre a kiégetéskor.
Jó hangulatú, alkotási élményben volt részünk.
Hálás köszönet a mindenre kitekintő szervezésért Farkas Adrienn tanárnőnek.
Tehetségprogramunk újabb izgalmas állomáshoz érkezett, hisz egy újabb technikával és a hozzá tartozó természetes anyaggal, - a gyapjúval-nemezeléssel- ismerkedhettek meg a pályázathoz csatlakozott diákok.
A foglalkozás kezdetén, figyelemfelkeltésként a nemezelés történetével ismerkedtek a résztvevők. Adrienn néni PPT-vel alátámasztott interaktív előadást tartott. A látottak és halottak segítségével megtudhatták a diákok, hogy már honfoglaló elődeink is alkalmazták ezen technikát jurták, takarók, ruhaneműk, lábbelik, süvegek elkészítésekor. Nagyon meglepődtek a hallgatók, amikor megtudták, hogy e nehéz fizikai munkát a nők végezték.
Az elméleti részt gyakorlat követte, a diószemeket betekertek gyapjúval, szappanos vízzel tömörítették, görgették, formázták. Végül elnyerte alakját, méretét, utolsó lépésként „sniccer”-vágó segítségével elkészült a várva-várt tulipánvirág. Már csak az utolsó mozzanat hiányzott a szárának megsodrása és rávarrása.
Egy újabb sikeres délutáni műhelymunkát tudhatunk magunk mögött és már nagyon várjuk a hónap végén (03.27.) a tűzzománcékszer készítést, amelyre vendégeket is invitáltunk a Csillaghegyi iskola diákjait, valamint az idejáró gyerekek szüleit.
Farkas Adrienn és Minárik Lívia
Tehetséggondozó pályázatunk újabb állomáshoz érkezett, megint a tűzzománc került a középpontba, de kicsit más köntösbe bújt. A mai foglalkozáson szebbnél-szebb ékszerek készültek, úgymint medál, fülbevaló, gyűrű. Páthy Diána művésznő vezette a tárgykészítő foglalkozást, munkáját két tűzzománckemence segítette.
Elfogadta meghívásunkat és részt vett a rendezvényen a Csillaghegyi Általános Iskola tanítónője Kerekesné Zsombor Annamária és 4 lelkes, tehetséges diákja.
Hálás köszönettel tartozunk a szülőknek, akik szinten megtisztelték jelenlétükkel a foglalkozást.
Farkas Adrienn
a pályázat szakmai vezetője